mesélünk
Hardy Réka

Hardy Réka a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Médiatudomány szakán végezett, szervezeti kommunikáció szakirányon. 2015-tól kezdődően saját brandépítésbe kezdett, emiatt az influencer marketing már 4 éve jelen van az életében. Napi szinten social média tartalomgyártással foglalkozik, emellett folyamatosan nyomon követi a közösségi média trendeket.

Utazás Szépség Sport FMCG Autó Állat
Tervezz velünk kampányt!
@influencerek.hu
Instagram
Tovább!

2016-ban a GVH Kasza Tibor közösségi média felületén indított vizsgálatot, a Magyar Telekom termékeit népszerűsítő tartalmai miatt. A vizsgálat kötelezettségvállalás elfogadásával zárult, ám a jövőben nem számíthatunk feltétlen erre a végkimenetelre – tette hozzá a GVH.

Kasza Tibi teljesítette a GVH-nak tett kötelezettségvállalását, a Telekommal együtt. Az érintettek több oktató kisfilmet, figyelemfelhívó posztot is közzétettek, a közösségi médiában történő reklámozás szabályaival kapcsolatban. Mindezek mellett Kasza Tibi vállalta, hogy a jövőben egyértelműen és jól láthatóan jeleníti meg közösségi oldalain a szponzorált tartalmakat

A közösségi médiában történő reklámozás is különböző kötelezettségekkel jár, így a Hivatal GVH #Megfeleles#Velemenyvezer címen útmutatót bocsájtott ki, ami segít a piaci szereplőknek megfelelő tájékoztatást nyújtani a közösségi médiában történő reklámozással kapcsolatban. 

Az elvárások lényege, hogy a követők, vagyis a fogyasztók számára is egyértelművé kell tenni, hogy a hirdető és a terméket népszerűsítő influencer között közvetlen gazdasági érdekeltség, azaz az üzleti kapcsolat áll fenn.

Ránk is vonatkoznak a szabályok, ha pénzbeli juttatást, kedvezményt, vagy bármilyen terméket kaptunk a tartalmaink megszületése érdekében! Ha csak egy csokor virágról, vagy egy rendezvény belépőről van szó, amit egy cégtől kaptunk, akkor sem bújhatunk ki a felelősségvállalás alól.

A véleményvezéreknek szóló tájékoztató már 2 éves, így ennek köszönhetően sok jó példával találkozhatunk a közösségi média felületeken, akik eleget tesznek a kötelezettségeknek és feltüntetik, hogy egy együttműködés keretein belül született meg a közzétett tartalom.

Kövessük Kabát Peti és a budmil példáját és egyértelműen tüntessük fel, hogy reklámról, együttműködésről van szó a közzétett tartalom esetében, így elkerülhetjük az esetleges vizsgálatot, amit a GVH indíthat ellenünk, a terméket forgalmazó cég ellen, vagy akár az együttműködés létrejöttét segítő közvetítőügynökség ellen.

Minden piaci szereplőnek érdemes elolvasni a tájékoztató háttéranyagot, mivel a figyelmen kívül hagyók szigorúbb fellépésre számíthatnak a jövőben- a GVH által kiadott sajtóközlemény szerint.

megosztom